maandag 25 januari 2016

Winter? Wonderland collectie Essence

De meeste merken brengen na de feestcollectie hun lentecollecties uit. Essence heeft eerst nog een wintercollectie gelanceerd.
Ik zag de productjes liggen in het kruidvat en aangezien ik direct verkocht was door de verpakkingen wou ik ze zeker testen.
Het is een zeer uitgebreide collectie. Ik heb de producten getest die mij het meest aanspreken. 



Het oogschaduwpalette ( € 3,89 )

De verpakking is heel erg leuk. Het is een simpel wit doosje met sterretjes en sneeuwvlokjes. 
Je krijgt 3 matte oogschaduwen en 2 glanzende oogschaduwen. 
De pigmentatie van de matte oogschaduwen is zeer goed. Van de glanzende oogschaduwen had ik iets meer verwacht. Als je de kleur heel duidelijk wilt zien moet je het opbouwen door meer laagjes te gebruiken. Wat ook kan helpen is een oogschaduwprimer gebruiken.

Dit oogschaduwdoosje is perfect voor een dagdagelijkse look. De kleuren zijn niet te heftig waardoor je perfect een neutrale look kan creëren. 
Voor de paar euro's dat het maar gekost heeft vind ik het een goed palette. 


De nagellakjes ( €1,89 per stuk )

Nagellak genoeg, maar deze kon ik niet laten liggen. Het zijn zulke mooie kleuren. Niet echt kleuren die ik in de winter zou dragen maar voor de lente/zomer vind ik ze prima.

Er zijn 3 texturen: frosted, iced en semi mat.
Het duurt wel redelijk lang voor de lakjes droog zijn. Voor zo'n goedkope nagellak dekken ze wel goed en is het een zeer goed borsteltje.
De semi matte kleur had wat matter mogen zijn. Nu is het een beetje willen en niet kunnen. Van kleur is het wel heel mooi, net als de andere twee kleuren. 


De lipgloss/oil ( €2,99 )

Dit productje doet me denken aan de olie'tjes voor de lippen van Yves Saint Laurent. 
Ze zijn eerst doorzichtig maar na een tijdje krijgen ze een roze kleur. Deze kleur is bij iedereen anders. Een collega heeft het ook geprobeerd en bij haar was de kleur een stuk lichter dan bij mij. 

De gloss voelt zeer zacht aan, plakt niet en blijft behoorlijk lang zitten. 
Wat mij ook verraste was de geur. Het ruikt zeer aangenaam. Wat nog een extra pluspunt is. 


De blush ( €2,99 )

Toen ik deze blush kocht was ik bang dat hij veel te fel zou zijn. Dit is gelukkig niet zo. Hij zorgt voor een hele natuurlijke lichtroze kleur op de wangen waardoor je er onmiddelijk stralend uitziet. 
De verpakking is enorm leuk met de sterren en sneeuwvlokken. 

Het is dus een leuke, betaalbare collectie om eens te gaan bekijken in het kruidvat.
Wat zijn jullie favoriete producten van de collectie?

Veel liefs!

Laura x

1 opmerking: