dinsdag 16 februari 2016

De Urban Decay Naked palettes

Ik leerde ze 4 jaar geleden kennen via youtube. Alle bekende youtubers en bloggers hadden ze en waren er enorm enthousiast over. En door dat enthousiasme wou ik ze natuurlijk ook hebben. Ik was toen nog niet zo'n 'make-up addict' maar kijk ik heb ze ondertussen allemaal gekocht...
Toen kon je ze nog niet in België kopen dus 3 van mijn paletten komen uit het buitenland. Ja, ik heb toen veel moeite moeten doen om ze te bemachtigen.

Gelukkig kun je Urban Decay tegenwoordig bij Ici Paris Xl kopen. Ze zijn voorlopig in 3 IPXL winkels te koop: Gent Korenmarkt, Brussel Nieuwstraat en Antwerpen Meir. Je kunt ze natuurlijk ook op www.iciparisxl.be kopen.





De Naked palettes bevatten allemaal 12 kleuren. Het zijn vooral glanzende oogschaduwen. In elk palette zitten een aantal matte kleuren zodat je heel veel looks kunt maken.
Met elk palette kun je dagelijkse looks maken, maar je kunt er in een handomdraai een verleidelijke avondlook van maken.
Er is een goed evenwicht tussen draagbare kleuren en de wat donkere, smokey kleuren.

De verpakkingen zijn stevig en je kunt ze perfect meenemen op reis want je hebt alle kleuren die je nodig hebt om een complete look te maken. Ze hebben ook allemaal een grote spiegel.

De oogschaduwen zijn zeer goed gepigmenteerd. Ook het borsteltje die erbij zit is van uitstekende kwaliteit.


Naked 1
De kleuren van boven naar onder: gunmetal, creep, hustle, toasted, darkhouse, smog, half baked, buck, sidecar, naked, sin, virgin.


Dit is het eerste Naked palette van Urban Decay. Door dit palette is de hype begonnen. Iedereen die dit palette gekocht had was nieuwsgierig naar meer.
Het is een palette met warme oogschaduw tinten. De oogschaduwen zijn boterzacht en zijn super goed gepigmenteerd. ( dit geldt voor alle 4 de paletten ).

Qua verpakking vind ik dit palette het minste van de vier. Het doosje is volledig bedekt in soort zachte stof waardoor het rap vuil wordt. Het palette sluit met een magneet waardoor het zou kunnen openen als het in je tas zou zitten.

Mijn favoriete kleuren van dit palette zijn: sin, sidecar, darkhouse en toasted.



Naked 2
De kleuren van boven naar onder: blackout, busted, YDK, verve, pistol, suspect, snakebite, tease, chopper, bootycall, half baked, foxy.

Dit was het eerste Naked palette die ik kocht. Ik heb hem in Rome in de Sephora gekocht. Je kunt zien dat ik hem al redelijk lang heb. Er is al een kleur bijna opgebruikt.

Naked 2 is een palette met koele oogschaduwkleuren. Dit palette gebruik ik het meeste omdat ik meer van 'zilverachtige' kleuren hou dan van 'goudachtige' kleuren. Ik vind het wel moeilijker om met dit palette een echte smokey look te maken. Daarvoor neem ik liever het Naked Smokey palette.

Mijn favoriete kleuren zijn: snakebite, suspect, verve en YDK.


Naked 3
De kleuren van boven naar onder: blackheart, darkside, mugshot, factory, liar, nooner, trick, buzz, limit, burnout, dust, strange.

Het derde palette is een volledig roze palette. Ik dacht eerst dat het TE roze ging zijn maar door de bruinere kleuren valt het heel goed mee en kun je er draagbare looks mee maken. Door de roze tinten is het maken van een romantische look heel gemakkelijk. Het is een heel mooi palette om in de zomer te gebruiken.


Mijn favoriete kleuren zijn: dust, liar, mugshot en blackheart.


Naked smokey
De kleuren van boven naar onder: thirteen, combust, wiskey, password, smolder, black market, dagger, slanted, armor, radar, dirtysweet, high.

Dit 4e en laatste palette heb ik onlangs nog gekocht. Ik was zo tevreden van de kwaliteit van de eerste drie dat ik de volledige collectie wou.

Met dit palette kun je hele mooie smokey looks maken. Er zijn veel verschillende donkere kleuren waardoor je telkens iets anders kunt proberen.
Mensen die liever zachtere kleuren zien die niet teveel opvallen zullen dit palette waarschijnlijk niet zo mooi vinden. Maar als het voor jou wat donkerder mag zijn en je wilt iets meer dan het gewone zwart en bruin dan is dit zeker iets voor jou.

Mijn favoriete kleuren zijn: high, smolder, armor en radar.



Als ik moet kiezen welk merk volgens mij de beste oogschaduwen heeft, zeg ik met volle overtuiging: 'Urban Decay'. Ze zijn super gepigmenteerd, blijven goed zitten, er is een grote keuze aan kleuren en looks die je ermee kunt maken. Er is voor elk wat wils.

Ik zou allesinds niet meer zonder m'n Naked palettes kunnen.

Voor een Naked palette betaal je 51,90 euro wat een hele goeie deal is voor 12 oogschaduwen van zulke goede kwaliteit.


Welk Naked palette vinden jullie het mooist?


Veel liefs!


Laura x


1 opmerking:

  1. ik zou graag de oogpotloden en de glitter eyeliners eens willen zien

    BeantwoordenVerwijderen