donderdag 21 januari 2016

Parfum, parfum, parfum

Parfum is iets magisch!
Met verschillende ingrediënten creëren ze heerlijke geuren. Elke geur geeft je een andere beleving, een ander gevoel en misschien wel een herinnering.

Parfum is iets heel persoonlijk. Iedereen beleefd geuren anders. Dit merk ik elke dag op mijn werk in de parfumerie. Daarom is het zo fascinerend om voor iedereen de geur te vinden die bij hen past.

Ik wil graag mijn favoriete parfums met jullie delen. Dit zijn één voor één geuren waar ik blij van word. Ze geven me een goed gevoel en sommige geven me leuke herinneringen aan reizen, mijn huwelijk en leuke momenten.


Liu Jo eau de parfum


Dit is een zeer fris/fruitige parfum. Na verloop van tijd wordt het een zachte geur met een zoete toets. De parfum blijft goed hangen ook al is het geen al te zware geur.
Ik draag deze parfum vooral in de zomer.
Het valt enorm op dat ik telkens complimentjes krijg als ik deze geur draag.

Topnoten: lychee, framboos, bergamot en italiaanse mandarijn
Hartnoten: lelietjes, perzik, egyptische jasmijn en ylangylang
Basisnoten: vanille, muskus, sandelhout en patchouli

Een heerlijke cocktail aan ingrediënten dus.


Jimmy Choo 'Illicit'


Dit is mijn favoriete wintergeur. Ik vind het een warme vrouwelijke geur. Het is een parfum die je de hele dag blijft ruiken. In de zomer zou ik deze pafum gebruiken als avondparfum. Deze geur past dus perfect samen met zowel een koude winterdag als een zwoele zomeravond.

Topnoten: gember en bittere sinaasappel
Hartnoten: roos en jasmijn
basisnoten: honing/amber akkoord en sandelhout

Dior 'Miss Dior Blooming Bouquet'


Toen ik deze geur voor het eerst rook, wist ik al dat ik niet meer zonder zou kunnen. Het is zo'n tedere, lichte, romantische bloemengeur. De eau de toilette doet je onmiddelijk denken aan een lentewandeling in een bloementuin.

Het is een eau de toilette, daardoor blijft hij minder lang hangen. Maar ik vind het helemaal niet erg om me tijdens de dag nog eens te parfumeren.

Topnoten: Siciliaanse mandarijn
hartnoten: pioenroos, damaskus roos
basisnoten: witte muskus

Ik hoop dat jullie nu al zin gekregen hebben om de parfums te gaan proberen. Misschien worden ze dan wel jullie favoriete geuren.

Veel liefs

Laura x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten